Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
1. Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Boros Lemez Kft. (székhely: 1234 Abda, Minta utca 1., cégjegyzékszám: 12345678-1-12) (továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit szabályozza. Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan szerződésre, amelyet a Szolgáltató a vevőkkel (továbbiakban: Vevő) köt.
2. Szerződő felek
A szerződés a Szolgáltató és a Vevő között jön létre. A Vevő lehet bármely természetes vagy jogi személy, aki a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi.
- A szolgáltatás leírása
A Szolgáltató trapézlemezek forgalmazásával foglalkozik, különböző színekben és méretekben, az abdai telephelyen. A szolgáltatás az alábbiakra terjed ki:
3.1. Trapézlemezek forgalmazása különböző színekben és méretekben.
3.2. Különleges típusú trapézlemezek beszerzése igény esetén, a honlapon nem található termékekre vonatkozóan.
3.3. Raktárkészlet állandó változása miatt a Vevőnek minden esetben érdeklődnie kell a pontos teljesítési időről a Szolgáltatónál a megrendelés előtt.
3.4. Kiszállítás biztosítása egyedi megrendelés alapján. - Megrendelés folyamata
4.1. A Szolgáltató írásban árajánlatot nyújt a Vevő részére. A Vevő az árajánlat alapján adja le megrendelését, amelyet a Szolgáltató emailben vagy személyes ügyintézés során nyomtatott formában visszaigazol.
4.2. A visszaigazolás tartalmazza a várható gyártási és szállítási határidőket, melyek tájékoztató jellegűek és korábbi tapasztalatok alapján kerülnek meghatározásra. Az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. A Szolgáltató késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt kitűzni, melynek minimális időtartama 8 munkanap. Amennyiben a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.
4.3. A Szolgáltató a megrendelés teljesítésétől kizárólag elháríthatatlan akadályok (vis maior, alapanyaghiány, gyártói üzemszünet/leállás) esetén állhat el.
4.4. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Vevő oldalán felmerülő esetleges károkért a teljesítés elmaradása esetén, és a felek kifejezetten kizárják a kártérítési igények lehetőségét.
4.5. Amennyiben a Vevő módosítja a már visszaigazolt megrendelést, a Szolgáltató jogosult az eredeti engedményeket figyelmen kívül hagyni és új árajánlatot készíteni. A teljesítési határidő a módosítás napjától kezdődik.
4.6. A Szolgáltató nem minden esetben tudja elfogadni a leadott megrendelés módosítását, különösen gyártásba adott vagy legyártott termék esetén, ebben az esetben a Vevőnek nincs elállási joga.
-
Szerződéskötés menete
A szerződés a Vevő és a Szolgáltató között a megrendelés Vevő általi leadásával és a Szolgáltató általi visszaigazolásával jön létre. A megrendelés az alábbi módokon adható le:
– Telefonon
– A Szolgáltató hivatalos honlapján
– A Szolgáltató Facebook oldalán
A megrendelés az előleg befizetése után válik érvényessé.
6. Árak és fizetési feltételek
A termékek aktuális árai a Szolgáltató telephelyén vagy honlapján kerülnek feltüntetésre. A fizetés előre utalással, bankkártyával vagy készpénzben történhet. A fizetési határidő a számla kiállításától számított 8 nap.
6.1. A vételár kifizetése történhet készpénzzel vagy banki átutalással. A fizetéssel kapcsolatos banki költségeket minden fél maga viseli. A Vevőt terheli az átváltási költség és veszteség, ha devizát forintszámlára, vagy forintot devizaszámlára utal.
6.2. A vételár akkor tekintendő kifizetettnek, amikor az összeget banki átutalás esetén az Eladó bankszámláján jóváírják, készpénzes fizetésnél pedig, amikor az összeg a pénztárba befizetésre kerül.
6.3. Az Eladó jogosult előlegként a megrendelt termékek vételárának 50%-át kiszámlázni. Egyes esetekben az Eladó fenntartja a jogot, hogy a megrendelés teljesítését 100% előleg befizetéséhez kösse. Az előleg összegét a visszaigazolás tartalmazza.
6.4. A Vevő köteles a megrendelt termékek vételárát az átvételkor készpénzben vagy banki átutalással kifizetni. Az Eladó jogosult a termék átadását megtagadni, illetve a kiszállított árut visszaszállítani, ha a kiállított számla kiegyenlítése nem történik meg.
6.5. Az Eladó jogosult számlát kiállítani az egyes termékek leszállításakor. Természetes személy késedelmes fizetése esetén az Eladó a jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő késedelmi díjat számít fel. Vállalkozás késedelmes fizetése esetén az Eladó a Polgári Törvénykönyvben meghatározott késedelmi kamatot, amely a jegybanki alapkamat 8%-kal növelt értékének felel meg. A kamat számításakor a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat irányadó az adott naptári félév teljes idejére.
6.6. Ha a megrendelés visszaigazolása után a szállítás napján (több részletben történő szállítás esetén az utolsó szállítás napján) a Magyar Nemzeti Bank napi érvényes hivatalos HUF/EUR deviza-középárfolyama 2%-ot meghaladó mértékben változik, a 2% feletti mértékű árfolyamváltozás esetén az Adásvételi szerződésben vállalt árak módosíthatóak.
6.7. A Vevő tudomásul veszi, hogy bármely számla késedelmes fizetése esetén az Eladó által kiállított összes számla fizetése esedékessé válik. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy fizetési késedelem esetén a kiszállításokat visszatartsa és/vagy áruszállítást csak készpénzben vagy előre fizetés esetén teljesítsen. Ha a megrendelés során vagy annak visszaigazolása után az Eladó olyan információhoz jut, amely kedvezőtlenül befolyásolja a Vevő hitelképességének megítélését, az Eladó jogosult a kiszállítások visszatartására és a fizetési feltételek módosítására.
6.8. Az Eladó jogosult a Vevővel szemben fennálló késedelmes követelését fizetési felszólítás útján érvényesíteni. A fizetési felszólítás díja bruttó 25.000 Ft, amelyet a Vevő köteles viselni.
6.9. Amennyiben a fizetési felszólításban megadott határidő eredménytelenül telik el, az Eladó jogosult a Vevővel szemben fennálló késedelmes követelését követeléskezelő partneren keresztül vagy fizetési meghagyásos eljárásban érvényesíteni, melynek teljes költsége a Vevőt terheli.
-
Szállítási és teljesítési feltételek
A termékek átvehetők személyesen a Szolgáltató telephelyén. A szállítási határidő egyedi megállapodás alapján történik. A Szolgáltató a szállítási határidőtől eltérhet, erről a Vevőt időben értesíti. Kiszállítás is megrendelhető a Szolgáltatótól, egyedi megállapodás alapján.8. Elállási jog
A Vevő a szerződéstől a termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat. Az elállási jog gyakorlásához a Vevőnek írásban kell értesítenie a Szolgáltatót. Az elállás esetén a termék visszaküldésének költsége a Vevőt terheli.9. Jótállás és szavatosság
A Szolgáltató a termékeire a vonatkozó jogszabályok szerinti jótállást és szavatosságot vállalja. Hibás teljesítés esetén a Vevő választása szerint kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését.10. Felelősségkorlátozás
A Szolgáltató nem felelős a termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért. A Szolgáltató felelőssége minden esetben a termék vételárának összegére korlátozódik.11. Adatvédelem
A Szolgáltató a Vevők személyes adatait az adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően kezeli. A személyes adatok kezeléséről részletes tájékoztatás a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzatában található.12. Egyéb rendelkezések
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései irányadók. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, a Vevők előzetes értesítése mellett.12. Záró rendelkezések
Jelen ÁSZF 2024. augusztus 1-jén lép hatályba. Az ÁSZF módosítása a Szolgáltató weboldalán történő közzététellel lép hatályba.